75,2 proc. Lietuvos gyventojų imunitetą stiprina sveikesniu maistu

   Susilpnėjus imunitetui, lietuviai pirmiausia linkę atsigręžti į sveikesnį maistą, rodo neseniai „Acimel“ užsakymu atliktas reprezentatyvus gyventojų nuomonės tyrimas. Taip organizmą stiprina apie 75,2 proc. apklaustųjų. Maždaug po trečdalį tokiu atveju daugiau ilsisi (36,2 proc.) arba būna fiziškai aktyvesni (28 proc.), dešimtadalis imasi kitų priemonių – grūdinimosi, skiepų ar tiesiog šiltesnės aprangos. Vienokių ar kitokių priemonių didinti organizmo atsparumą griebiasi absoliuti dauguma – 93,6 proc. gyventojų.

  Rinkdamiesi sveikesnį maistą, lietuviai stengiasi valgyti daugiau vaisių ir daržovių bei naudoti natūralias sveikatos stiprinimo priemones (česnaką, medų, citriną) – šiuos būdus renkasi po kiek daugiau nei 36 proc. apklaustųjų. Penktadalis organizmą stiprina vartodami vitaminus ir maisto papildus, kiek mažiau tokiu tikslu imasi subalansuotos mitybos (18 proc.), beveik dešimtadalis (9,9 proc.) valgo jogurtą arba daugiau funkcinio bei vitaminais praturtinto maisto.

 Anot lietuvių – vienareikšmis lyderis tarp maisto produktų, kuris stiprina organizmo apsaugą yra česnakas - jį naudoja kone kas antras lietuvis. Trejetuke taip pat puikuojasi citrina ir medus. Organizmo atsparumą ligoms daugiau kaip trečdalis apklaustųjų didina valgydami daržoves, vaisius, ypač citrusinius, taip pat vartodami vitaminą C bei imbierą. Populiariausiųjų produktų, didinančių organizmo atsparumą, sąraše ir kopūstai, vaistažolės, žuvų taukai, taip pat pienas ir „Actimel“ bei omega 3 rūgštys – juos minėjo dešimtadalis respondentų. Vos 2 proc. apklaustųjų teigia nieko nevartojantys organizmui stiprinti arba priemonių negalėjo įvardinti.

  Vitaminą C, kurio svarbą organizmui stiprinti supranta daugiau kaip trečdalis apklaustųjų, mitybos specialistai įvardina kaip itin svarbų žmogaus imuninei sistemai.

„Šis vitaminas yra vienas pagrindinių antioksidantų. Jis dalyvauja organizmo oksidacijos procesuose, kurių metų yra kuriama natūrali žmogaus organizmo apsauga – imunitetas,“ – sakė gydytoja-dietologė dr. Edita Gavelienė. Pasak jos, veikdamas kaip antioksidantas vitaminas C reaguoja su kenksmingomis medžiagomis organizme joms dar nespėjus pakenkti organizmo veiklai.

  Vitaminas C kaip ir daugelis kitų vitaminų, yra efektyviausiai pasisavinamas su maistu. Geriausias vitaminų šaltinis – šviežios daržovės ir vaisiai. Šaltuoju sezonu, kai racione sumažėja vitaminingų vaisių ir daržovių, svarbų vaidmenį įgauna funkcinis maistas.

  „Funkcinis maistas yra praturtintas biologiškai vertingomis medžiagomis, kurios daro teigiamą įtaką žmogaus organizmui. Tokiam maistui priskiriami ir pieno produktai bei jogurtai, praturtinti gerosiomis bakterijomis ir vitaminais“, – sakė dietologė.

  Prasidedant šaltajam sezonui, Lietuvos parduotuvėse atsirado naujiena – geriamieji „Actimel“ jogurtai, praturtinti natūraliu vitaminu C, išgaunamu iš malpigijų (angl. Acerola).

  Mitybos žinovų malpigija vadinama supervaisiumi, o vertinamas jis dėl itin didelės vitamino C koncentracijos. Panašiose į vyšnias, tačiau saldžiose malpigijose vitamino C yra 20 kartų daugiau nei citrinose. Pasak dr. E. Gavelienės, vienoje sunokusioje malpigijoje yra visos paros vitamino C norma.

 

IMUNITETUI STIPRINTI NAUDOJA ŠIUOS PRODUKTUS, proc. nuo apklaustųjų95.65
  1. Česnakas
45.76
  1. Citrina
40.54
  1. Medus
38.08
  1. Daržovės
34.83
  1. Vaisiai
32.10
  1. Vitaminas C
28.20
  1. Citrusiniai vaisiai
21.87
  1. Imbieras
21.65
  1. Žalioji arbata
18.97
  1. Kopūstai
13.75
  1. Vaistažolės
13.33
  1. Žuvų taukai
11.65
  1. Pienas
11.42
  1. Actimel
8.13
  1. Omega 3 rūgštys
7.70
  1. Multivitaminai
7.29
  1. Apelsinų sultys
7.20
  1. Vitaminas B
7.07
  1. Ežiuolė
6.37
  1. Vaistai
4.71
  1. Ženšenis
4.05
  1. Vitaminas D
2.69
  1. Royal jelly
2.12
  1. Šaltalankiai
2.11
  1. Homeopatija
1.56
  1. Cinkas
1.30
  1. Šeivamedžio uogos
1.20
  1. Nieko
2.45
  1. Nežinau
1.89
  

Šaltinis: "Actimel” tyrimas, 2011, TNS www.actimel.lt

 

 

 

 Daugiau informacijos:

Renata Grikšelytė - Dantė
Public Affairs Manager Baltic DANONE,
Mob.: +370 655 26656E. paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai  

Gydytoja-dietologė dr. Edita Gavelienė Mob.: +370 686 64491E. paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai

 

 

Laikrodis

Apklausa

Kaip stiprinate imunitetą siaučiant gripui?
 
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Paieška