Gausiai patiekalais nukrautas švenčių stalas gali tapti sveikatos išbandymu

 

Netrukus užversime paskutinius metų knygos lapus... Kas su džiaugsmu, kas su liūdesiu ar nerimu, kas su didele viltimi ir laukimu. Po advento į mūsų namus atkeliaus kūčios ir Kalėdos- šventės, dovanosiančios šviesią, skaidrią, be liūdesio ir pykčio šešėlių nuotaiką.

Per didžiąsias metų šventes gausiai patiekalais nukrautas Kūčių ir Kalėdų stalas gali tapti nemenku sveikatos išbandymu. Švenčių metu valgoma daug kaloringo maisto, o fizinis aktyvumas mažas, pasekmės būna nemalonios.

Persivalgymo požymiai- sunkumo pojūtis skrandyje, vangumas, šleikštulys pykinimas skausmas skrandžio srityje. Suvalgius netinkamai paruoštų produktų apsinuodijama, toksinai sukelia skrandžio gleivinės, žarnyno uždegimą, jie patenka į kraują, todėl gali apnuodyti visą organizmą, paralyžiuoti jo veiklą. Apkrautas skrandis sunkiai virškina, pradeda pūsti vidurius, ėda rėmuo, pasireiškia kiti nemalonūs pojūčiai.

 Norint išvengti skrandžio negalavimų, reikėtų atsargiai vartoti grybų patiekalus, nemaišyti kelių rūšių svaigiųjų gėrimų. Pajutus skrandžio sunkumus  patariama vartoti daugiau skysčių, mažiau valgyti, daugiau judėti.

Kad skrandis neapsunktų nuo sočių vaišių:

  • Prieš eidami į pobūvį pavalgykite namie.
  • Švenčių dieną reikia maitintis įprastai. Mes darome  klaidą – nevalgome visą dieną, o prisėdus prie stalo vienu kartu suvalgome labai daug.
  • Pobūvio metu siūloma ne valgyti, o ragauti, bendraukite su artimaisiais, eikite pasivaikščioti ir į lėkštę dėkite nedideles porcijas maisto.
  • Prieš pradėdami vaišintis, išgerkite stiklinę vandens.
  • Stenkitės kuo geriau sukramtyti maistą.
  • Valgydami neskubėkite – sotumo jausmas ateina palengva.
  • Pirmiausia ragaukite vaisių ir daržovių, kad nesukeltumėte rūgimo proceso skrandyje.
  • Stenkitės ,,nesluoksniuoti” maisto – sūru-saldu-sūru-saldu.

 

Požymiai, rodantys, kad organizmą reikia valyti.

Liežuvis apsitraukęs apnašomis. Nesinori atlikti sunkesnių darbų. Nuolat jaučiate miego trūkumą, vargina mieguistumas. Jaučiate raumenų skausmus ir sąnarių stingulį. Tapote jautresni, pavargę, dirglūs. Sutriko žarnyno veikla. Iš burnos sklinda nemalonus kvapas.

 

Po sočių vaišių padarykite iškrovos dieną.

 

Nuolat dirginamas žarnynas stengiasi apsisaugoti, todėl išskiria daugiau gleivių. Joms susimaišius su žarnyne esančiomis sunkiai virškinamomis nenatūraliomis maisto dalelėmis, susidaro nešvarumų, kurie nusėda ant žarnos sienelių.  Šios nuosėdos pradeda trukdyti normaliam maisto judėjimui, maistas žarnyne užsilaiko ilgiau. Užsiteršus žarnynui, užkietėja viduriai, vystosi įvairios ligos. Vidurių užkietėjimo požymiai – sunkus tuštinimasis rečiau kaip tris kartus per savaitę, nevisiško išsituštinimo jausmas, tuštinimosi poreikio nebuvimas, kietos išmatos ir mažas jų kiekis.

Jeigu vargina vidurių užkietėjimas, o išsituštinę vis tiek jaučiate pilnumą, nuolat pučia pilvą, didėja svoris, skundžiatės dažnu nuovargiu, galvos skausmais,  turite odos problemų, jaučiate nemalonų kūno ir burnos kvapą, kamuoja virškinimo sutrikimai, nebijokite pasitarti su gydytoju arba vaistininku. Jie padės pasirinkti tinkamus vidurių laisvinamuosius vaistus.


Kaip natūraliomis priemonėmis valyti organizmą.

Rytą prieš valgį išgerkite stiklinę virinto vandens: tai atgaivina veido odą, reguliuoja vidurius, išvalo nuo per naktį susikaupusių toksinų vidaus organus.

Burokėliai. Užkietėjus viduriams padeda virti burokėliai. Jų ląsteliena intensyvina žarnyno veiklą.

Bananai. Dietologai teigia, jei reguliariai per dieną valgysite po 1 bananą, tai užtikrins gerą virškinamojo trakto darbą. Bananuose yra tirpstančios ląstelienos, kuri garantuoja žarnyno išvalymą, o bananuose esantis magnis garantuoja neskausmingą žarnyno audinių susitraukimą.

Ananasai. Ananasuose yra 16 vertingų ir žmogaus organizmui reikalingų mikroelementų. Anansuose esančios rūgštys veiksmingai iš organizmo pašalina šlakus, ląsteles apvalo nuo produktų atliekų, atsirandančių dėl organizme vykstančios medžiagų apykaitos. Ananasuose yra bromelino enzimas, žarnynui padedantis suvirškinti net ir patį sunkiausią maistą.

 

 

 


 

 

 

Laikrodis

Apklausa

Kaip stiprinate imunitetą siaučiant gripui?
 
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Paieška